Arviointiperusteet

Taito- ja taideaineiden arviointiperusteet:

10 erinomainen
  • oppilaalla on oppiaineeseen liittyvä erityislahjakkuus
  • oppilas suunnittelee, toteuttaa ja arvioi työtään itsenäisesti
  • arvostaa omaa ja toisen työtä
  • asennoituminen oppiainetta ja toisia kohtaan myönteisen aktiivista
  • tuotos erinomainen
9 kiitettävä
  • oppilas suunnittelee, toteuttaa ja arvioi työtään melko itsenäisesti
  • arvostaa omaa ja toisen työtä
  • asennoituminen oppiainetta ja toisia kohtaan myönteistä
  • tuotos hyvä ja siisti
8 hyvä
  • oppilas suunnittelee, toteuttaa ja arvioi työtään opettajan avustuksella
  • arvostaa omaa työtään
  • asennoituminen oppiainetta ja toisia kohtaan myönteistä
  • tuotos hyvä
7 tyydyttävä
  • oppilas tarvitsee opettajan apua työn suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa
  • noudattaa ohjeita vaihtelevasti
  • ei häiritse toisten työrauhaa
  • saa työn valmiiksi
  • tuotos tyydyttävä
6 kohtalainen
  • työn toteutus ja suunnittelu ei kiinnosta
  • ohjeiden noudattaminen puutteellista
  • häiritsee toisten työrauhaa
  • opettaja joutuu usein puuttumaan työskentelyyn
  • tuotos keskeneräinen
5 välttävä
  • työn toteutus ja suunnittelu ei kiinnosta
  • ohjeiden noudattaminen heikkoa
  • häiritsee toisten työrauhaa
  • opettaja joutuu jatkuvasti puuttumaan työskentelyyn
  • työt eivät valmistu
4 hylätty
  • työn suunnittelu ja toteutus ei kiinnosta
  • työt eivät valmistu
  • ei käy oppitunneilla

Sivut: 1 2 3