Arviointiperusteet
Taito- ja taideaineiden arviointiperusteet:
10 erinomainen
- oppilaalla on oppiaineeseen liittyvä erityislahjakkuus
- oppilas suunnittelee, toteuttaa ja arvioi työtään itsenäisesti
- arvostaa omaa ja toisen työtä
- asennoituminen oppiainetta ja toisia kohtaan myönteisen aktiivista
- tuotos erinomainen
9 kiitettävä
- oppilas suunnittelee, toteuttaa ja arvioi työtään melko itsenäisesti
- arvostaa omaa ja toisen työtä
- asennoituminen oppiainetta ja toisia kohtaan myönteistä
- tuotos hyvä ja siisti
8 hyvä
- oppilas suunnittelee, toteuttaa ja arvioi työtään opettajan avustuksella
- arvostaa omaa työtään
- asennoituminen oppiainetta ja toisia kohtaan myönteistä
- tuotos hyvä
7 tyydyttävä
- oppilas tarvitsee opettajan apua työn suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa
- noudattaa ohjeita vaihtelevasti
- ei häiritse toisten työrauhaa
- saa työn valmiiksi
- tuotos tyydyttävä
6 kohtalainen
- työn toteutus ja suunnittelu ei kiinnosta
- ohjeiden noudattaminen puutteellista
- häiritsee toisten työrauhaa
- opettaja joutuu usein puuttumaan työskentelyyn
- tuotos keskeneräinen
5 välttävä
- työn toteutus ja suunnittelu ei kiinnosta
- ohjeiden noudattaminen heikkoa
- häiritsee toisten työrauhaa
- opettaja joutuu jatkuvasti puuttumaan työskentelyyn
- työt eivät valmistu
4 hylätty
- työn suunnittelu ja toteutus ei kiinnosta
- työt eivät valmistu
- ei käy oppitunneilla
Sivut: 1 2 3